13 augustus 2021

Mantelzorgwoning

Geachte meneer, mevrouw,

Graag informeren wij bij u naar de mogelijkheden tot het verspreiden van een enquête over mantelzorgwoningen onder de leden van KBO Stiphout-Warande. Zoals u wellicht weet is het sinds 2014 mogelijk om vergunningvrij een mantelzorgwoning te bouwen in de tuin van een mantelzorger of een mantelzorg-behoevende. Hier gaat de enquête over.

Even voorstellen

Wij zijn Roel Denissen, Bart Kemps en Joris Pijnenborg. Op dit moment zijn wij marktonderzoek aan het doen naar de mogelijkheden van mantelzorgwoningen als alternatieve zorg-oplossing. We zien in onze directe omgeving dat er nog erg veel te verbeteren is, in zowel regelgeving, aanbod als in klantgerichtheid. Het is ons namelijk opgevallen dat er maar weinig aanbieders zijn die zich écht richten op mantelzorgwoningen en de senioren die er naar op zoek zijn. De meesten doen dit er bij. Wij denken dat dit beter kan!

De klant begrijpen

Onze visie is dat alles begint bij het begrijpen van de klant: de senioren. Om deze reden zouden we graag een vragenlijst verspreiden onder uw leden. We stellen hierin vragen over hun toekomstvisie omtrent de woonsituatie en de rol van een mantelzorgwoning hierin.

Deze vragenlijst wordt uiteraard volledig anoniem door ons ontvangen. Aan het einde is er wel gelegenheid om een naam en telefoonnummer achter te laten, mochten mensen het op prijs stellen dat we ze benaderen voor een verdiepend gesprek. Vanzelfsprekend delen we graag de (anonieme) uitkomsten van de vragenlijst met u, mocht u hier geïnteresseerd in zijn.

En dan nu: de vraag

We begrijpen het helemaal als u wat meer wil weten over ons en de vragenlijst. Schroom daarom niet om ons een e-mail te sturen of telefonisch te benaderen via onderstaande contactgegevens. Voor uw gemak zijn we zo vrij geweest om een standaard bericht voor te bereiden aan uw leden, zie addendum van deze e-mail.

Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking!

Hartelijke groet,

Roel Denissen | roeldenissen@gmail.com | 06-27213522