31 mei 2023

Activiteiten verslagen

verslag Happen en Stappen 2023

Op dinsdagmorgen 23 mei gingen 24 wandelaars op stap in de wetenschap dat de zon zich nauwelijks zou laten zien er op windkracht 4 gerekend moest worden. Kennelijk was daar niemand bang voor want alle ingeschrevenen waren present. Opgewarmd door een kopje koffie/thee in De Ark ging de groep welgemoed op pad. Clim en John hadden een mooie route uitgestippeld die na 6 km uitkwam bij wijkhuis ‘t Brandpunt in Brandevoort. Daar stonden koffie en thee voor ons klaar en ook waren Irma en Anne Marie aanwezig met de broodjes en krentenbollen die ze voor ons gesmeerd hadden. Het was een prachtige locatie voor een lunchpauze. Hierna liepen we van Brandevoort via de mooiste wandelpaden in Mierlo-hout naar Café De Kim aan de Mierloseweg. Onder het genot van een glaasje konden we daar weer even uitpuffen om, tenslotte, het laatste stuk terug te lopen naar De Ark. Iedereen had de 12 gelopen kilometers probleemloos volbracht en het was, achteraf gezien, ideaal wandelweer geweest.

Zowel het happen als het stappen was iedereen  bijzonder goed bevallen. Er is veel uitgewisseld onderweg, veel moois bewonderd in Brandevoort en ‘t Hout. Kortom: zeer geslaagd!

We zijn veel dank verschuldigd aan onze zeer ervaren routeleiders, de beheerders van ‘t Brandpunt en de sponsoren van broodjes, beleg en fruit. Dit was de derde editie van Happen en Stappen. We kijken uit naar die van volgend jaar.

Een paar sfeer beelden. Als iemand nog meer foto’s heeft, dan even sturen naar admkbo@gmail.com

GOLFCLINIC (VERSLAG)

Op woensdag 17 mei om 10 uur waren we, bij zonnig weer maar met een zeer frisse wind, met een aantal leden present bij de golfclub Overbrug aan het Verliefd Laantje in Helmond. Daar zouden we deel  gaan nemen aan een golfclinic. Golfpro Antoine de Blok ging ons de principes van de golfsport duidelijk maken. Dit deed hij aan de hand van een grote klok die aangeeft van hoe laat een opzwaai van een golfslag dient te beginnen tot hoe laat die zwaai weer moet eindigen. Bijvoorbeeld een slag waarbij de golfbal een relatief korte afstand moet afleggen begint om ongeveer negen uur en eindigt om drie uur. Ook gingen we putten.  Bij chippen en putten mochten we de pols niet buigen bij de swing wel. We bleken talent te hebben want we moesten drie balletjes vanaf verschillende afstanden in maximaal zes slagen in de hole hebben en dat lukte ons allemaal. Toine bleek ook nog een speciale gave te hebben want hij kende de namen van alle 11 deelnemers meteen uit zijn hoofd. Tenslotte gingen we swingen. Het bleek in eerste instantie moeilijk om het balletje te raken. Zelfs goede tennissers in ons gezelschap raakten tot hun eigen verbazing meermaals het balletje niet. Goed naar de bal blijven kijken en je schoenmaat tonen bij het einde van de swing bleken sleutels voor een succesvolle slag. Alle deelnemers vonden het leuk en leerzaam. Vier van hen gaven zich spontaan op voor een golfcursus. Indien onder de leden meer belangstelling is voor zo’n cursus, kunnen zij zich opgeven bij Piet Dekkers  Tel: 0492 53 33 34. Deze zal het dan doorgeven aan de golfpro. In groepjes van vier is het voordeliger om les te krijgen.

Als iemand nog  foto’s heeft, dan even sturen naar admkbo@gmail.com