20 mei 2024

Inschrijven Activiteitendag 2024

Zomeractiviteiten middag (U kunt hier klikken om in te schrijven)

Onze 55+ senioren gaan weer bewegen

op  17 juli 2024

Afgelopen jaar werd het voor bijna 180 mensen een groot  feest van bewegen op sportpark Molenven. Een ontmoetingsfestijn bovendien, wat te merken was op de afsluitende barbecue.

Dit jaar wordt alles nog grootser door aansluiting van ons St. Antoniusgilde en van een wandelgroep van HAC.  Het gilde biedt naast de kennismaking ook de mogelijkheid  om een schot te wagen op een denkbeeldige houten haan. Daarvoor heeft U wel een legitimatiebewijs nodig. Naast het  aanbod van wandelen, OldStars fietsen, Jeu de Boules en Oud Hollandse spelen en het OldStars voetbal, OldStars tafeltennis worden wandelen voor geoefende deelnemers en schieten bij het gilde aan de disciplines toegevoegd . De stuurgroep heeft weer alles in elkaar gezet voor een formidabele dag van bewegen en feesten. Naast je dagelijkse handelingen kun je als senior nu ook andere sporten beleven en kun je ook een keer voor een andere discipline dan je gewend bent kiezen. Wie weet bevalt de groep of de beweging zo goed dat je dat meer wil gaan doen. Schrijf je, eventueel met vrienden, in voor één van deze bewegingsvormen. Je hoeft geen ervaring te hebben, alles wordt op niveau aangepast, behalve de lange wandeltocht want die is wel voor ervaren wandelaars die meer dan een uur kunnen wandelen.

Door de inzet van de betreffende verenigingen, vrijwilligers en door ondersteuning van de gemeente Helmond,  de wijkraad, Stiphout Aktief kunnen we wat moois realiseren.

In deze zware tijden voor de senioren hebben we het inschrijfbedrag kunnen zetten op €18,50 per persoon. Bij iedere activiteit starten we met koffie/thee, cake en dikwijls een consumptie onderweg en afsluitend de barbecue met de drankjes van 16:00 uur tot 18:00 uur all-in.

Iedere discipline heeft een teamleider ter plekke (met een lijst van alle ingeschreven mensen). Zoek die teamleider op en meldt U zich aan bij die persoon. Op het inschrijfformulier kiest U één discipline waaraan U graag wil meedoen. Ze staan op volgorde van het aanvangstijdstip.

St Antoniusgilde met mogelijkheid tot schieten.

Start om13:00 graag op tijd aanwezig vanwege de inschrijftijd. Legitimatiebewijs nodig.

(max. 30 personen) start Gildehuis op het Molenven.

Teamleider: de Gildebroeders

Jeu de Boules Start om 13:00 graag eerder aanwezig vanwege de inschrijftijd.

(max. 72 personen) start Jeu de Boules club.

Teamleider: Nel Dammer-Lemmens

OldStars Fietsen in groepsverband

Start 13:30 op het Molenven.

Teamleider: Frans van der Horst

OldStars voetbal

Start 14:00 uur op het Molenven.

Teamleider: Frans v.d. Kimmenade

OldStars Tafeltennis

Inloop vanaf 14:30 uur en start ongeveer 15:00 uur in het TTV gebouw op de  Braakweg.

Teamleider: TTV Stiphout leden

Wandelen voor geoefende wandelaars

Start 14:30 uur in de HAC kantine op het Molenven.

Teamleider: Liesbeth Janssen-HAC

Wandelen met een korte route

Start 14:45 uur op het Molenven.

Teamleider: Jan Vogels

Hollandse spelen/ Spellen/kaarten/praten/kijken/

vanaf 14:45 uur op sportpark Molenven

Teamleiders: Will.Ederveen en Annelies Verhagen

Om alles goed te kunnen regelen graag inschrijven voor 11 juli.

U kunt hier digitaal inschrijven op de site van KBO Stiphout-Warande: