20 juni 2024

Inschrijfformulier 2024-07

ALTERNATIEVE DAGREIS
Op 2 juli om 13:00 uur vertrekken we vanaf de St. Trudo-kerk in de Dorpsstraat en rijden we naar Kempenmuseum De Acht Zaligheden waar koffie/ thee en een stukje vlaai klaar staan. Daarna gaan we o.l.v. een gids een prachtige smokkel-route rijden met natuurlijk grappige anek-dotes. Onderweg maken we een stop voor een glaasje brandewijn. Via een toe-ristische route rijden we naar het restaurant waar we als afsluiting van een heerlijke koffietafel gebruik maken. Om ongeveer 19:00 uur zijn we weer terug bij de kerk. De bij-drage voor onze leden zal €56,50 bedragen.
Alvast kennismaken, kijk op hun Website:
Kempenmuseum De Acht Zaligheden in Eersel (Noord Brabant)

WORKSHOP: SIERAAD VAN SPEKSTEEN
De activiteiten commissie van de Senioren Netwerk Stiphout-Warande gaat weer een workshop organiseren voor KBO leden, nu in de tuin van Atelier Overhorst.
We gaan een sieraad van een stukje speksteen maken met beeldhouwgereedschap, zoals raspen e.d. Hiermee geef je naar eigen inzicht vorm aan je speksteen, zodat er een hanger ontstaat. We gaan deze hanger polijsten en metbijenwas inwrijven en vervolgens voorzien van een koord.
De workshop vindt plaats op maandag 22 juli, met als re-serve datum 29 juli voor als het op 22 juli slecht weer is. Tijd: 13.30 – 16.30u De bijdrage per KBO lid is € 8,- voor de workshop, dit is inclusief speksteen, koord, gebruik van materialen en gereedschap en koffie/thee. Er is plaats voor maximaal 9 personen. Advies voor deelnemers: een schort en handschoenen meebrengen. Voor meer infor-matie zie de site: www.atelier-overhorst.nl Kijk dan bij: buiten schilderen-beeldhouwen / sieraad van speksteen
Je kunt je opgeven voor 10 juli via het inschrijfformulier. Het kan digitaal of op het INFO formulier.