26 september 2023

2023 inschrijfformulier november

PHILIPS HISTORISCHE PRODUCTEN

Het erfgoed van Philips tentoongesteld

We gaan op dinsdag 28 november 12:30 uur er naar toe.

De ontwikkeling van wetenschap en technologie heeft vele duizenden Philips producten voortgebracht. De tentoonstelling Philips Historische Producten toont een kleine selectie van de totale verzameling van de stichting; lampen, radio’s televisies, grammofoons, bandrecorders, huishoudelijke apparaten, filmprojectors, computers, medische apparaten en andere zaken. Als bezoeker krijgt u daarmee een goed beeld van het historisch erfgoed van Philips vanaf haar ontstaan in 1891.

Het programma is als volgt:

12:30 -13:00 uur inloop met koffie/thee

13:00 – 15:00 uur rondleiding

De bijdrage is €6,75 per persoon

Er kunnen maximaal 30 mensen deelnemen.

Bij inschrijving hebben leden voorrang.

Eigen vervoer naar Eindhoven, Looyenbeemd 24, 5652 BH.

inschrijven: klik hier

Bezoek Oesterzwammenkwekerij Liessel (gesloten)

neem vast een kijkje bij hun met hun YouTube filmpje

met een pijltje links boven komt U weer terug op onze KBO site.

Op vrijdag 10 november 2023 willen wij een bezoek brengen aan Oesterzwammenkwekerij van Lieshout, Straatsebaan 6 in Liessel. Het bezoek begint om 13.45 uur en duurt ongeveer 2 uur. Na de ontvangst met koffie/thee met een koekje krijgen wij een presentatie met uitleg over het bedrijf en daarna nemen wij een kijkje in een teeltcel. Na afloop worden er oesterzwammenbitterballen gebakken. Er is eventueel ook gelegenheid om oesterzwammen en diverse producten waar oesterzwammen in verwerkt zitten  zoals kroketten, bitterballen, Doublegangers en oesterzwamburgers te kopen.

De bijdrage voor deze rondleiding zijn zijn voor KBO-leden € 6,75 p.p. en €7,50 voor niet leden.

inschrijven: hier klikken

WORKSHOP AQUARELVERF MET DEMONSTRATIE

De activiteiten commissie van de KBO Stiphout-Warande organiseert exclusief voor de leden van de KBO een gezellige en leerzame workshop schilderen met aquarelverf.

DEMONSTRATIE EN SCHILDEREN AQUAREL

We gaan kennismaken met aquarelverf, een transparante in water oplosbare verf, die je schildert op opgespannen aquarelpapier.

De demonstratieaquarel wordt uitgevoerd door de ervaren kunstenares Astrid Biemans in Atelier Overhorst. Zij heeft gekozen voor het schilderen van een appel met aquarelverf. De leden gaan na de demonstratie zelf aan de slag en worden stap voor stap begeleid, zodat iedereen de opdracht makkelijk kan maken

Zie voor meer informatie de website van Astrid:

www.atelier-overhorst.nl

KBO leden kunnen tegen een geringe bijdrage van € 7,- ( inclusief materiaal en koffie of thee) meedoen met de workshop.

inschrijven: klik hier

LEZING STIPHOUT DOOR “NE STIPPENTSE”

De eerste zitting was meteen vol en daarom gaan we voor een tweede zitting. Op verzoek is die op een middag gepland en wel op donderdag 23 november om 13:30 uur in de huiskamer De Ark.